söndag 17 september 2017

Söndags Shopping

Idag är det söndag, jag har städat och fixat lite här hemma. Det innebär ju att jag har använt mej av ett av Siris största fienden i hemmet, dammsugaren, den är riktigt ondskefull om man frågar henne..
När jag flyttar mej från rum till rum med den här otäckingen med sladd och skaft så följer Siri givetvis med, för hon är för nyfiken för att låta mej vara men hon springer också för livet och blänger på den om den råkar komma lite för nära ;)
Efter denna pärsen så hade jag en smått besviken hund i soffan som låg och väntade på bättre tider, och dom kom kan man vell säga. 





Jag tog med mej Siri ner till stan och gick in på Arkens Zoo , en av mina absoluta favorit butiker! Dels för att hunden är välkommen in, man får alltid toppen service och dom har ett grymt utbud! ☺
Idag shoppade Siri lite färskfoder, mat till katterna och dessutom fyndade vi ett ”helrör” med tuggringar, en riktig favorit. Det är ben som jag tycker håller lite längre eftersom min hund är expert på att förgöra de flesta ben på imponerande kort tid. ;)
Dessutom träffade Siri en välbekant kompis, nämligen hennes förra dagisfröken, det var kalas kul.
Jag tycker att det är jätte roligt att handla med hunden och dessutom är det bra både miljöträning och en aktivering som man får på köpet, tycker ändå Siri skötte sig bra idag, det är fortfarande svårt att gå förbi ”lösgodis” hyllan, men man är vell inte labrador för inte liksom ? ;P

Kom igen matte, ska vi betala snart?

Fram med kortet bara här ska shoppas tuggringar!



Sen kom mina föräldrar på besök nu på kvällen, vi har ätit god mat och haft en super mysig kväll. Dessutom hade de också med sig sin mops Alice, vår allas lilla favorit. Siri blev överlycklig över lite besök och de två har kamperat ihop hela kvällen, de fick var sitt litet tugg-ben, dock låg ju Siris tuggfrekvens ca 200 % över Alices haha ;)
Trots det usla starten på dagen tror jag att det har varit en rätt okej dag i Siris hundliv ändå :) 

Blev provning av tuggring ikväll som grädde på moset..

Disney blev lite nyfiken han också

Äntligen bytet tagit, bäst att dra så fort som möjligt haha


God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js