måndag 11 juni 2018

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda!
Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas och nu i vår igen började vi med lite längre distanser 4-7 km per gång 1-2 gånger i veckan, och nu orkar hon hela 10 km utan att bli mer trött än vanligt.
Vi hade snittempo på 5:52 per kilometer, så tiden på milen blev 58 minuter. 
När jag springer utan hund kan jag försöka pressa ner till ca 54 minuter vid ett bra pass men jag vill verkligen inte pressa Siri för hårt utan hon har fått bestämma tempo. 
Så otroligt roligt att jag äntligen nu fått min träningskompis 😍 
Avslutade det hela med ett svalkande bad, eller Siri badade och jag tittade på men jag tappade iallafall bilnyckeln i sjön så vi fick gå tillbaka till stranden sen och leta. Som tur är hittade vi den och fick även igång bilen efteråt, stor eloge till Audi som uppenbarligen gör vattentäta bilnycklar!🎉😂



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js