söndag 10 juni 2018

Uppdatering på tävligen

Uppdatering på tävlingen, vår första Nosework clearround!
Jag gick som vanligt in med inställningen att vi löser detta, det blir rosett 😅 Det var inte riktigt så enkelt, men jag tyckte Siri gjorde sitt bästa, och det var faktiskt jag som missade en markering (hon va något grymt snabb och otydlig, men hon var på den och jag fattade inte, så mitt fel!) 
Sen var ett sök som var väldigt stort område och hon blev lite trött och kom aldrig riktigt rätt, hon ställde sej på bakbenen och gav mej en kram istället, tydligt att hon ville ha hjälp 😁
Sen var det två behållarsök, den första gjorde hon klart på 58 sekunder, jätte fint!⭐️
Sen till det fjärde söket så var hon nog rätt trött för där markerade hon på fel grej och sedan efter några sekunder så markerade hon även på rätt.
Summan av den här tävlingen blev ändå att det va jätte kul att starta och det var en jätte bra träning för oss båda, vi behöver verkligen träna mer och framför allt behöver vi mer uthållighet. ☺️
Hoppas vi kan vara med på nästa tävling också, vi får se hur det matchar med övrig planer inför sommaren! 
Nu är iallafall debuten gjort i Nosework också! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js