söndag 24 september 2017

Lär känna Siri

Tänkte att nu ska Siri få en närmare presentation av sig själv också , jag skulle vilja påstå att hon har bättre egenskaper än jag, hon är mycket roligare ;)
Vi börjar med fem fakta som visar lite vilken typ av hund hon är.




1. Hon älskar att vara med precis hela tiden, det bästa som finns är att ligga nära i soffan på kvällen, under middagsbordet och framför allt i sängen. Att sova riktigt nära, hon trycker sig mer än gärna mot min kropp hela natten och många gånger somnar hon med huvudet på min arm...

2.      Skulle vilja beskriva henne som typisk labrador i sinnet, glad precis hela tiden, enda gången man kan se att hon visar tydligt missnöje kan vara när vi går upp tidigt på morgonen för att åka bil, då kan det komma några blickar som förklarar att jag är trött och skulle hellre legat kvar i sängen (det har även hänt att hon hoppat upp i sängen efter frukost och antagligen hoppats på att jag skulle göra det samma). Ett annat tillfälle man kan se lite negativitet är när jag tar fram gym-väskan, för dit får man ju som hund tyvärr inte följa med.

3.      Hon gillar uppenbarligen rutiner, hon går allt som oftast in i lilla badrummet efter kvällsrundan och väntar på tandborstning, vilket hon älskar J

4.      Att bära på saker är hennes passion, det är prylar precis överallt hemma som hon bär och flyttar på, speciellt när något roligt händer och hon blir extra glad, då flyttar hon runt sina leksaker lite extra och lägger i olika högar ;) (Jag hoppas på att vi ska kunna lära henne att städa framöver eftersom hon verkar ha intresset för att plocka med saker!)

5.      Roligast sysselsättningen just nu är Viltspår, helt klart, ylandet innan spårstart får tala för sig själv här!

Tre ledord som är Siri:

Arbetsvillig
Glad
Lojal

Hon älskar att bada & simma, vilket kanske inte heller är helt olikt sina poolare av samma ras ;) 

Jag önskar att jag var mer som henne, allt är det bästa som finns och allt är roligt!! :)


Bilden är från i somras i Karlsborg efter ett dopp i Vättern :) 

Kram från Siri 🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js