lördag 21 oktober 2017

Labrador attack!

Ibland blir det inte alltid som man vill, jag tänkte ju lite att naivt kanske att vi jag skulle träna på städning idag efter gårdagens inlägg om att vi har leksaker precis överallt. 
Så jag plockade fram olika sorters godis och klicker, och Siri hon blev så jäkla glad så hon va på helspänn och super koncentrerad. Men hon ville inte plocka upp en enda leksak utan sprang och petade på dem med nosen eller tassen... kanske är så att jag har tränat lite mycket trigger-träning med klicker 😂 Ska fundera ut ett annat sätt att börja med städträningen.. 
Fick byta bana och vi körde igenom några freestyle trix och sen en lite aktivering. Jag proppade in lite av detta mumsiga godis i hennes leksak så fick hon kämpa lite med det. Burkar även använda gamla toarullshylsor, äggkartonger och annat som hon får leta godis i.
För att återkoppla lite till den lilla grisen hon fick i veckan så har stora delar av helgen sett ut såhär för Siri:





Förväntansfull liten lakrits!


Senare i eftermiddag har vi varit hos Håkan föräldrar på middag, på vägen dit passade vi på att hämta lite paket, som jag inte kunde komma på vad det kunde vara men sen förstod jag.. Kan kanske vara så att jag har missat att välja ut en box till Siri så nu fick hon tydligen två till, det togs emot glatt!😁😂



Nya favoriten!

Labradoren fångades även på film under middagsbjudningen och man ser tydligt vilket uppförande hon har när hon är bortbjuden.. heheh.. 






Ha det gott!🐾


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js