lördag 11 november 2017

360 M

Idag har det varit en hundig dag! Jag åkte ut i skogen på morgonen idag och la ett spår till Siri, hon anade vad som var på G och satt i bilen och gnällde av iver medans jag traskade runt i skogen 😎

Medans vi väntade på att spåret skulle gotta till sig så passade vi på att slänga på oss löparkläderna åka upp till berget och springa, Siri var med på en 2,5 km runda sen sprang jag 5 km själv efter det. Då fick prinsessan sitta i bilen och vänta, men eftersom vi har ett snyggt täcke så höll hon sej varm och fräsch under tiden! 
Sen var det dags för lite lunch men sen, äntligen fick man åka ut till skogen igen! Siri  började gnälla och gny innan vi hade parkerat bilen, hon vet verkligen vad som är på gång nu.

Eftersom jag la ut spåret på förmiddagen så lät jag Håkan gå det med Siri nu på eftermiddagen, då kunde inte han hjälpa eller styra henne eftersom han inte heller kände till hur spåret gick..Dessutom hade jag lagt det i en rätt bökig terräng idag.
Spårets egenskaper idag:

Liggtid: 5h
Vinklar: 2 st (varav en kanske mer en böj pga. terrängen..)
Längd: 360 M
Bloduppehåll: 1 st ca 20 M
Klövtyp: Älg 



Det gick verkligen jätte bra, jag är så nöjd med henne, jag kan verkligen se att hon utvecklas för varje spår hon går. Hon var ju lite låg några gånger i somras exempelvis med det är som bortblåst nu och hon har verkligen byggt upp ett självförtroende i spårandet. Hon han behärska sig mycket bättre vid spårstarten och även lyssnar bra på kommandot att sitta och vänta när vi går ner för att kolla på starten. Hard work pays of✌ Jag är så nöjd med henne!
Finns lite filmer från dagens spår nedan👇









Hon hade redan fått en rejäl laddning godis men klöven var fortfarande synlig så fick bli en laddning godis till... 😂❤

🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js