fredag 10 november 2017

Saker på inköpslistan just nu

Inlägget innehåller reklam genom annonslänkar för VetZoo

Inköpslista:

Det här med att inköpslistan aldrig blir tom när det gäller djuren tror jag att alla upplever till och från. Jag satt senast igår kväll och funderade över saker som Siri faktiskt behöver.. 😉 Just nu tänker jag att jag verkligen vill stärka hennes muskler, balans och stadga för att få en hållbar hund. Jag vill kunna göra många olika aktiviteter med henne och att hon skall kunna hänga med på det mesta.
Därför är min plan att vi ska börja träna mer på stadga och muskelstärkande övningar. Vi har fått ett gäng tips från hundmassör på bra övningar både med och utan redskap.
Bra redskap för att träna just balans och muskler är dessa träningskuddar ovan, har testat dessa innan och tycker att de verkar bra. Så nu är planen att fylla på med lite mer sådan här hemma framöver.
Eftersom hon har börjat hänga med ut på löprundor så vill jag gärna ha ett enklare midjekoppel. Vi har ett redan men det passar inte mej så det ligger också på listan för framtida inköp. Mycket smidigare att ha hunden i koppelframför sig och ha händerna fria när man springer. 

Sen en rolig sak med att julkalendern smög sig in på listan är att jag kom att tänka på att det är ju snart jul & i år vill jag verkligen fira jul ordentligt. Det ska bli så mysigt! 
Min tanke med att köpa en julkalender till Siri är inte att hon ska bli matad med massa extra godis, som vi människor blir på jul ,utan mer att det skulle kunna vara en rolig grej som triggar till en liten aktivering om dagen.
Varje lucköppning blir ett mico-pass för att exempelvis träna in ett nytt trick eller öva på och utöka gamla. Super bra grej för att komma igång med lite träning eller bara hålla igång den. Behöver inte ta speciellt mycket tid men hunden kommer garanterat uppskatta det massor.
Klart hon kommer få en julkalender vad än husse säger.. 😉


🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js