tisdag 28 november 2017

Balanskudde

Idag har vi provat balanskudden som Siri shoppade sig på Black Friday, eller kanske mer Sirs matte shoppade.. Hur som, vi provad lite och kände oss fram. 
Jag har bara tränat lite med balanskuddar med henne vid ett fåtal tillfällen tidigare så detta blev första gången som träningen gick ut på att trampa, stå och till och med sitta på kudden. Den har en slätare sida och en mera bucklig nästan som små kulor på. Jag körde med den bubbliga sida upp, kan ju vara lite läskig att trampa på (men hur bra träning är inte det?😃) men också i mer stabil. Har märkt att Siri tycker det är läskigt ibland när saker glider eller golven blir hala så att hon lätt kanar, då visar hon osäkerhet, och det vill man ju undvika, så jag körde det säkra kortet så stabilt som möjligt. 
Bara att träna vidare, ser inte dirket ut som någon elithund (än😂) men kul hade hon😍
Kommer köra på med denna typen av träning, benviktsmanschetter i kombination med små löppass under vintern är tanken så hoppas jag på att jag har en vältränad och stark hund till våren. 
Blev bara en runda pp 2,5 km löpning för henne förra veckan. Får se hur denna veckan ser ut och blir men något pass klämmer vi in hoppas jag💪🏼








2 kommentarer:

  1. Svar
    1. Taack! :)<3 Finns en del att öva på men det är roligt med en så positiv vovve! :D

      Radera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js