söndag 26 november 2017

Nu när det börjar bli mörkt -> Led Halsband!

Detta inlägget är gjort i samarbete med Vovven.nu.

Jag har alltid varit en sån person som blir helt rabiat på vintern och plockar gärna på mej två extra reflexer än att chansa på att kanske inte synas. Ni skulle ha sett hur mina hästar har varit utspökade på vintern förut😉 Det har hänt att jag har fått verkligen bita mej i läppen och hindra mej själv från att stanna bilen och ge personer som varit i farozonen för att hamna på min motorhuv en rejäl avhyvling på grund av att de inte kan använda reflexer!! Man blir ju verkligen jätte rädd när man helt plötsligt ser en svart skugga i närheten av bilen utmed vägen oavsett hastighet så kan det gå riktigt illa. Har då denna skugga dessutom en hund vid sin sida som inte heller syns kan den ju vara ännu närmare bilen. 
Jag blir verkligen tokig på människor som tror att om jag ta en ljus jacka eller går under gatlyktorna så syns jag ändå. NEJ, det gör du inte, och om du syns så kan det vara försent! Snälla alla ni, om det är svårt att vara rädda om/och tänka på er själva, tänk istället på bilförarna, era barn, era föräldrar, era partners, era djur och alla runt omkring. Det är så lite pengar och jobb det handlar om men det kan verkligen rädda liv, så var är rädda om varann, och använd reflexer! ❤

Eftersom Siri är svart och syns extremt dåligt, så brukar hon ha både reflexväst, reflex i koppel/halsband och dessutom är hon nu utrustad med Led halsband! Vilket är super bra, det syns bra, har blink-funktion, finns i flera olika färger vilket gör att det påkallar uppmärksamhet.
Vi brukar även ha det på henne när hon är lös ute ensam som hos mina föräldrar exempelvis, då kan jag enkelt ha koll på henne utan att behöva störa henne och ropa på henne hela tiden, så hon får passa på att bara vara hund.😊
Siris jätte fina led halsband är ifrån Vovven.nu, dom finns i flera färger och storlekar och kan beställas här

Se skillnaden på hur olika hunden syns beroende på reflexer & led-halsband eller utan.


Utan 
Med bara reflex

Med Led Halsband & Reflex! 

Kolla hur bra syns inte detta alltså?! 😍


Finns som sagt i flera olika storlekar och färgen, men jag valde givetvis rosa till prinsessan 😉 Gillar att det är ställbart så att man verkligen kan få det att passa på sin egen hund. Dessutom är det koppelögla i så att man bara behöver ha ett halsband på! 👌

Kolla gärna på filmen som vi passade på att spela in också, jag går bredvid Siri helt utan reflexer och led-halsband (fanns ju inte till mej tyvärr😂)i en ljus jacka medans Siri har sitt halsband på. 



Kram på er & var rädd om varann i mörkret! ❤🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js