lördag 25 november 2017

620M!!

Äntligen kan vi sätta en bock i rutan till att klara ett delmål i viltspårnadet. Idag knäckte vi 600 M gränsen och det med bravur! 

Redan när vi svängde in på grusvägen i skogen, började hon tjuta, skakade när jag öppnade bakluckan, när hon fick godkänt på att hoppa ut så virvlade hon runt som en dåre runt mej och bilen innan vi började ta oss mot spårstart. Jag älskar verkligen att se henne på det humöret, nog för att hon i stort sett alltid är glad, men det här är något helt extra. 
Jag hade faktiskt ingen aning om hur spåret gick idag eftersom jag bad Håkan lägga det oi förmiddags och jag satt kvar i bilen så att jag inte skulle veta så mycket när vi sen väl gick det. 

Men Siri gick som en klocka, jag är så stolt över henne, återigen. 

Längd: 620 M
Tid: 4,5 H 
Bloduppehåll: 2 st á ca 15- 20 M
Vinklar: 2 st 90 graders en åt höger & en åt vänster
Klövtyp: Älg

Det var en relativt bökig terräng bitvis, vi gick genom två diken, korsade en grusväg och igenom snår. Håkan gick med bakom och bekräftade att hon har gått i stort sett exakt där han mindes att han gick också. Hon ringade vid början av bloduppehållet och saxade lite igenom det, antagligen för att vara säker på vägen. Sen vid blodstart igen ringar hon alltid en gång för att hitta rätt på spåret sen är hon spik på rakt fram igen. Jag tokar henne som att hon vill arbeta väldigt noggrant. 
Dags att börja reda i när och var vi kan starta viltspårsprovet tror jag minsann!

Siri har somnat på soffan nu, givetvis i sällskap med pandan. Känns som att hon kan ligga där resten av kvällen med gott samvete efter hennes bedrift idag!✌
Tyvärr inga bilder eller dokumentationer idag eftersom min telefon har sagt upp för evigt nu sej och inte fungera som den ska mera.😥😐 Så vi får bjuda på några gamla istället. 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js