torsdag 2 november 2017

Tandtemat fortsätter

Inlägget är reklam för VetZoo och innehåller annonslänkar

Dental Sticks M/L Låda | Purina Dentalife Large | Vitakraft Multipack Dental 3 in 1 Medium | Pedigree DentaStix® Large | Majstor Dental Sticks Kalkon 260 g | Petosan Dental Kit Small |

För att fortsätta på temat tänder så vill jag också rekommendera att komplettera tandborstningen med någon form att tandsticks. Jag brukar ge en lite sticks när hon ska vara ensam hemma en stund eller när jag vi själva ska äta mat så får hon en att gnaga på i rummet bredvid :)
Jag har provat runt lite bland några olika sorter och alla har uppskattats, jag tror det är viktigast att hitta någon som hunden tycker om, som har en bra storlek och konsistens som just din hund gillar. Fördelen med att ha labbe är ju att de mesta uppskattas😎
Ovan hittar ni några av de sorter vi provat, det finns många fler att välja mellan och om ni blir sugna på att beställa några sticks och kanske också fylla på med foder kan ni göra det här.
När du väljer hemleverans från VetZoo behöver du inte vara hemma för att ta emot paketet, vi ställer det utanför din dörr. Du behöver helt enkelt aldrig släpa tunga fodersäckar igen. Fri frakt över 500 kr.

Tandsticks ersätter ju givetvis inte tandborstningen och det innehåller ju också energi, så jag brukar minska något på maten när det bjuds på tandsticks, för att hålla vikten i schack.
Jag ger inte varje dag men några gånger i veckan blir det, eftersom hon mår bra av det och inte har några problem så har vi kört på.


🐾


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js