onsdag 1 november 2017

Tandborstning

En liten märklig sak som ändå blivit en central del i Siri vardagsrutin är tandborstningen. Hon är den enda hunden jag känner som visar att hon faktiskt tycker om tandborsten, dock har jag inte haft en labrador innan ska jag tillägga. Börjar misstänka att tandborsten inte den centrala delen i detta utan snarare tandkrämen/tandpastan.. Jag tror att hon faktiskt uppskattar smaken!
Jag har en tandkräm som smakar mint, fast den är givetvis utformad för djur. Men jag har själv (eftersom jag är förbannat nyfiken) smakat lite på den och den påminner om en riktigt mild Colgate ungefär.
Mamma säger att när hon var hemma hos dom sist så var hon inte alls lika förtjust i att borsta tänderna som hemma hos oss. Det fick mej att fundera på om det antingen är min mamma som ger henne lite negativa signaler då hennes hund avskyr tandborsten eller om det är tandkrämen i sig som är såpass viktig. Ingen negativ kritik mot henne nu men ibland så ger vi ju hundarna signaler utan att vi tänker på det men dom snappar upp dem väldigt lät å andra sidan så älskar hon ju att smaska i sig godsaker. 
Jag tog fram tandborsten typ första veckan när jag hade hämtat henne men då var det mest att hon tittade på den och slickade på den lite. Nästa dag så gjorde vi några borstdrag och sen har vi bara ökat på för hon har verkligen tyckt det var okej. Jag hade nog till och med godis efter borstningarna i början men sen tycker hon ju om tandkrämen lika mycket som tur är! Jag är supertacksam för detta och nu går hon själv in i badrummet på kvällen och puttar med nosen på skåpet där tandborsten ligger och väntar på att jag ska börja borsta på henne. 😂❤
Bjuder på en bild serie från kvällens borstning:







Siris tandkräm, måste snart hitta en ny för det har gått åt..
🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js