lördag 2 december 2017

FredagsBio

Igår var vi på biomys och åt middag ut, Siri var ensam hemma ca 4 h för första gången. Hon har bara varit själv max 3h innan men det hade gått bra. Hon mötte oss vid dörren givetvis men jag gick direkt in i sovrummet och kände att det var varmt i soffändan där fårskinnet ligger. Så jag antar att hon iallafall inte legat vid dörren och väntat vilket kändes bra. 
Hon brukar ju väldigt sällan vara ensam hemma längre stunder men ibland måste man ju få gå ut och göra saker som hunden inte får följa med på. (Fast  hur mysigt hade det inte varit att få ha med hunden i bio-salongen😁😉?!) 
Vi gick iallafall på Solsidan filmen, måste säga att den var riktigt bra! Jag hade nog haft ganska höga förväntningar och faktum är att jag ändå inte blev bevisen. Jag tycker att filmen i helhet var riktigt bra. Den blev absolut inte seg eller långsam som man kanske skulle kunna tro. Dock var det mer allvar i filmen än förväntat, mer drama och skämten kom inte riktigt lika tätt som i serie avsnitten men det gjorde också att det verkligen blev en spelfilm av det. Var inte en enda gång under den en och en halv timman i biosalongen som jag kände det tråkigt eller blev rastlös.(Detta trots att popcornen tog slut efter 20 minuter, jag skulle bara smaka några stycken lovade jag innan bion började😂) Det är bra betyg det! 😜 Tycker det fanns en röd tråd genom hela filmen och att den helt klart var sevärd på bio, tycker att Felix & Måns Herngren har gjort en lysande film från en lysande serie.🎞
Hade även passat på att boka bord på Pinchos  , så det blev en mysig tapasmiddag där efter filmen. Älskar verkligen att beställa in massor av små goda rätter, gårdagens favoriter blev nog cesarsalladen & de vitlöksmarinerad räkorna med aioli. Dom har ju också flera roliga drinkar, passade på att prova en hallonlakrits igår, också riktigt god. 
Så för att summera kvällen, 4 av 5 toastens kanon kul!😉👌🏼





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js