tisdag 23 januari 2018

Avmaskning

Vi passade på att avmaska vår lilla avfallskvarn i helgen, hon äter orimliga mängder med snö och petar i sej lite vad som när hon är lös i skogen. Hon vet att inte inte får ta godis/mat eller annat som ligger på marken och det går ganska bra. Men hon kan liksom passera en hög med löv och ta sej en tugga på vägen.. 😂 Så jag känner att det kan gå ner både lite av det ena och det andra.
Eftersom vi är ute med henne mycket och hon är mycket lös hos mina föräldrar på landet och jag har sett att det går ner saker som, enligt henne, "ligger och skräpar" under fågelbordet exempelvis så kändes det relevant att avmaska henne nu. 

Jag tänkte att jag skulle göra som sist ge henne några bitar torrfoder och sen lite torrfoder med en tablett och sen lite torrfoder igen. Såhär har det lätt gått ner tidigare, men innan jag hinner så långt kommer Håkan och säger: "Kolla nu när jag avmaskar hunden, den här äter allt hon behöver inte ens torrfoder" Sen spottar Siri ut tabletten på golvet framför sig och tittar frågande på oss.. 
Då var det bara för husse att hämta leverpastejen och rulla in tabletten i en stor leverpastejsköttbulle, hunden blev lyrisk och drog igång stora svansviftar-paketet! (Första gången hon fick smaka leverpastej..) Så detta blev ingen större svårighet heller, snälla fina älskade lilla hund!😍



Den här blicken

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js