onsdag 10 januari 2018

Jagat lös hund

På väg hem från gymmet härom dagen (efter ett super jobbigt benpass förövrigt 😉) så ser vi en lös hund som springer på trottoaren mitt i Skövde centrum, helt ensam i full fart utan en enda människa inärheten. Jag blir givetvis förtvivlad och skriker: Lös hund, stanna bilen den kan vara vilse! 
Jag springer ut ur bilen och ner bakom en kulle för att se vars hunden tar vägen, den står längre fram på trottoaren jag lockar till mej den enkelt (det var en labbe.. 😉) och sen ser jag en kille på cykel längre fram och frågar om det är hans hund. Den är det och så tar han hunden och cyklar iväg, okopplad och mitt i stan bland massa trafik.. 
Jag blev så rädd när jag såg den här hunden rusa fram, jag tycker faktiskt att det är väldigt oansvarigt av hundägare som har hunden lös på det viset, den var säker väldigt rutinerad och uppfostrad, vad vet jag. Men jag tycker ändå i en miljö som denna att man ska ha hunden kopplad för hundens skull! Den kan enkelt bli rädd för något eller distraherad och vips så hamnar den i gatan. Håll hunden nära, i koppel och med reflexer på i trafiken! ❤



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js