onsdag 14 februari 2018

Akuttid hos veterinären

Idag har Siri fått åka till veterinären lite oplanerat på grund att ett väldigt irriterat öga. 
Eftersom mina ögondroppar inte hjälpte och och såg ut att ha blivit mer varig och röd i ögat så ringde jag veterinären. Vi fick komma in direkt på förmiddagen vilket var skönt. 
Det blev färgning av ögat för att se om det fanns repor på hornhinnan, den såg fin ut som tur var. Sen skulle ögat tvättas och rengöras rejält. Då fick Siri sova lite och tillslut kom det ut ett litet hårstrå... antagligen var det detta som orsakade det hela, vi ska höras av i slutet på veckan och se hur ögat har utvecklats under tiden. 
Siri var jätte duktig hela tiden men det var nog inte allt för roligt att behöva somna, eftersom jag behövde åka tillbaka till jobbet så fick även Siri åka tillbaka till dagis. Så skönt att veta att hon verkligen blir omhändertagen på bästa sätt även när hon är lite dåsig efter veterinärbesök.  
Jag fick en blid skickad till mej på henne ungefär 15 min efter att jag lämnat henne igen, hon gick in själv men var trött så hon fick lite mys och blev nerbäddad i soffan.😍😉
Nu håller vi alla tummar och tassar att ögat blir bra igen och ikväll ska Siri vila!🐾



När man börjar bli lite för trött för att hålla ordning på allt på kroppen.. 😉


Lyxeftermiddag på dagis sen

1 kommentar:

  1. Oj det va ju skönt att det inte va en skada på hornhinnan . 🐾❣️ Då piggnar hon nog till fort 🤗

    SvaraRadera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js