tisdag 29 maj 2018

Träningsplanering

Träningsplanering känns som man borde fokusera lite mera på... 😉 Den 6 Juni är vi anmäld till NoseWork tävling och jag har verkligen inte tränat någon nosework alls på några veckor. 

Planen är att till helgen ska vi köra två pass, fräscha upp minnet på både hund och förare, hon kan ju det är nog egentligen jag som behöver tränas... 

Vi har mest fokuserat på styrketräning och lek i några veckor vilket har varit jätte skönt, men nu är det dags att ta tag i det igen! 😊
Hur som så tror jag att denna tränings/tävlings pausen som blivit nu har gjort henne gott, hon är just nu också inne i sitt andra löp och det känns som hon kommer att växa lite mentalt efter det, och det är lite den biten som kanske har saknats för oss innan. ❤
Sen saknar jag viltspåret också, men det har varit så otroligt varmt nu ett tag så har även legat lite lågt med det, vilket också känns bra, och man ska inte klaga på värmen den är underbar! 😍
Väntar fortfarande med spänning på när det kommer att komma in på rasdata att hon faktiskt är godkänd i anlagsprovet, lite besviken på att det tar så lång tid. 😐 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js