fredag 22 september 2017

Från köttbullar till hamburgare

Vi kommer att göra ett foderbyte på Siri nu, detta för att vi har blivit erbjudna att köpa ett svenskt färskfoder direkt från vårt dagis, vilket är riktigt smidigt & blir bra logistik vilket jag gillar!
Just nu ger jag henne Mush färskfoder, det är som köttbullar i påse. Det inte varit några problem med det fodret alls, hon har älskat det, pälsen har varit fin och hon har varit välmående. Som komplettering till färskfodret från hon även torrfoder. Där har vi kört med Acana torrfoder, också jätte bra. Anledningen till att vi valde dessa två var att det var det som hon fått hos uppfödaren och eftersom det fungerat så bra så har vi fortsatt.
Jag tror att det viktigaste i fodervalet är att se till att hunden verkar pigg, glad, välmående av fodret och ta något som man trivs med, lätt att ge och handskas med osv. oavsett om det gäller färskfoder eller torrfoder. Jag har frågat mej fram och har jag fått jätte bra rådgivning och hjälp i djuraffären vi brukar hänga i.

Dock känns det lite bättre tycker jag att ge ett foder gjort på helt svenska råvaror som det aldrig ska finnas inälvor, hud, brosk osv. i så nu ska vi testa, Nordic hundfoder, ett tag framöver men vi behåller samma torrfoder.

Ska bli spännande och se om hon tycker detta smakar lika bra som köttbullarna!
Siri är ju labbe och de har ju oftast små magar av stål men jag tänker ändå att vi blandar foder de första dagarna för att göra en lite snällare övergång, så ökar man på dosen nytt foder lite för varje dag, så att det efter några dagar bara är av nya fodret.

Så detta lasset fick vi med oss hem från dagis idag😜🍴




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js