lördag 16 september 2017

Spårläggning

I dag skiner solen efter några veckor med rejält mycket återkommande regn! 👌
Åkte efter frukosten ut i skogen för att lägga ett spår, vi håller på att träna Viltspår som nämnt tidigare, det kommer ett mer ingående inlägg med mer fokus på vad viltspår egentligen är senare är min tanke J
Dagens spår består i alla fall av rådjursklöv med blod, liggtiden beräknas bli ca 5 timmar, det är ungefär 200 M långt och det finns en skarp 90 graders vinkel i spåret. 

Siri fick åka med ut men vänta i bilen under tiden jag grejade i skogen. Det är kul att se hennes reaktion när jag börjar plocka med grejerna hemma inför en spårläggning så släpper hon mig inte med blicken och följer mej från rum till rum, kikar gärna ner i påsen med grejer flera gånger innan jag hunnit få på mej jacka och skor :P
Idag satt hon i bilen i skogen och vädrade och nosade super mycket och verkligen gnällde i baksätet för att hon visste vad som var på gång, jag älskar att jobba med en hund som visar sånt intresse för aktiviteten! ❤

Nu är det bara att vänta och se hur det fungerar i eftermiddagen sen :) :)


Bilder från Siris första Viltspårstillfälle våren 2017




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js