lördag 7 oktober 2017

Freestyle och Manikyr

Idag var det riktigt segt att gymma, men tog mej igenom ett pass på förmiddagen idag iallafall, igår var fokus ben så idag körde jag överkropp och armar 💪

Det blev också en shoppingrunda, lite smått till mej och sen blev det en sväng förbi Arken Zoo, hälsade på Saga på jobbet och inhandlade lite nytt till till katterna vi ska testa en ny kattlåda, en sådan som har öppningen på toppen liksom och inte som en dörr i fram, dock ligger den kvar i bilen än tills jag får lite bärhjälp för det var lite mer som skulle upp förut, så den får komma med i morgondagens inlägg😉

Lämnade Håkan på flygklubben och sen när jag kom hem bestämde jag mej för att börja träna på utmaningen vi fått i helgen!
Vi ska nämligen göra ett försök till att sätta ihop ett freestyle-program som man skulle kunna använda sig av på en eventuell tävling!
Freestyle är en hundsport där man sätter ihop trixs med sin hund till musik. Man bedöms utifrån tre kategorier: 
precision och samarbete, innehåll samt tolkning av musik.
Det blir en utmaning men något ska vi nog ha kunnat sätta ihop tills måndag. Valde en låt och har runt fem stycken trix att jobba med just nu... 
Vi kanske bjuder på en film i morgon om vi får till något representabelt 😉

Laxgodis hund labrador Siri
Snälla matte får jag ta den?! 


Sen gav jag alla djuren lite manikyr, det var som vanligt bara Siri som gick med på det frivillig. Henne kan man ropa på och be henne att lägga sig i badrummet och vänta på att man ska börja klippa klorna. Med katterna är det liksom lite mer först jakt för att få med dem in i badrummet, sen är det lite mer ligga på rygg ofrivilligt, blänga surt och ibland kommer det också ett och annat fräs.
När dom ligger där i mitt knä och är som mest kränkta då kommer Siri givetvis in i badrummet igen sätter sig nära mej och lutar sig mot mej och sneglar lite lätt på katten, kan tänka mej att känslan för katten blir ännu värre då när det sitter en hund bredvid och ser nöjd ut😂😂



Kloklippning Labrador Siri
Sätt igång nu då, jag vill ha tassmassage också..

Siri Labardor Svart Klotång Kloklippning


Ha en underbar lördag!

2 kommentarer:

  1. Det ska bli spännande att se vad ni har fått ihop för program 😍🐾🍀

    SvaraRadera
  2. Haha nja vi har en plan och det är mycket att fila på än ;)

    SvaraRadera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js