fredag 6 oktober 2017

Äntligen Fredag

Jag älskar fredagar, det är nog min favoritdag på veckan, man vet att man har helgen framför sig och det känns som att nu kan myset starta ☺
Kanske lite extra skönt denna fredagen för att vi inte ens har några stora planer inför helgen..., än...😂

Siri blir alltid så glad när vi hämtar henne på dagis, jag hann till och med få upp mobilen och få det på film idag, haha härligt tycker jag! Det roligaste med henne är att hon är nämligen lika glad på morgonen i att komma till dagis det är lika kul det 😂
Såg ett inlägg på Facebook idag angående om man ville ha sin hund på dagis eller inte, det var väldigt blandade åsikter. Naturligtvis måste man se till vilken sorts individ det gäller, med stress, olater eller problem som kan finnas och så vidare men  för oss känns det verkligen super bra med dagis. Hon har en jätte fin box där hon kan vila när det behövs, de leker, promenerar, får gosstunder och sköts om på bästa sätt. För oss som jobbar heltid på jobb där man inte har möjlighet att ha med hunden är detta en räddande lösning. Jag tycker man märker på hunden när den trivs och mår bra och det gör verkligen Siri på sitt dagis.❤ 




Jag passade på att ta igen lite träning och körde ett bra pass på gymmet med hälften löpning och hälften styrka idag efter jobbet direkt. Efter det var jag bara hemma och vände i dörren, bytte jacka och hämtade upp Siri, vi åkte ut till skogen och gick en jätte mysig promenad med lite korta inslag av träning under tiden, sen var det en del fri lek i skogen också vilket var uppskattat 😊







Sen hämtade vi upp Håkan som var på flygklubben och
eftersom det blev lite sent ikväll myste vi utan päls till det med sushi och lakritsbarnet fick en tuggring. Därefter fick Hedvig sällskap i soffan..💕😫😴 Så gulliga, jag tror kanske inte att Hedvig tänkte sig Siri som myssällskap men Siri tyckte nog att det passade sig ypperligt bra eftersom hon krälade dit och la sig bredvid Hedvig😎


Godnatt på er allihopa!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js