måndag 30 oktober 2017

Kylskåpsbuss

Det blir ju en del tomhylsor kvar på alla toarullar som går åt, dom slänger vi aldrig nu för tiden utan vi brukar istället göra ett litet godis-paket som ska få möta sitt öde mellan Siris tänder..😂
Jag tycker ju om att överraska hundarna och ge dem lite små uppgifter, kasta ut en aktiveringsboll eller en kong med godis när man sitter i soffan och degar och hunden har lite halvtråkigt och helt plötsligt blir det super skoj. 

Idag har vi frusit så mycket på morgonen, det var super kallt att vänta på bussen och dessutom fungerade inte värmen i bussen.. Så jag och Siri har åkt kylskåpskallt hela vägen till jobbet/dagis. 
Hon låg i mitt knä på en filt, (ja jag hade nästan hela labradoren i knät) och skakade.😩 När vi kom in till dagis hade hon öron som var iskalla. Tror kanske egentligen att jag var den som frös mest... Hon har ju ändå päls 😖 Å andra sidan så vet man ju att de blir kallt att vara stillasittande så det kanske blir så att vi investerar i någon snyggt lite halvtjockt täcke ändå. Kan vara bra att ha vid sådana här tillfällen när man är utomhus en längre stund utan större fysik aktivitet. 

Läste precis på en annan blogg som handlar om vart man få ta med sig sina hundar i Stockholm med omnejd att Espresso House även välkomnar hundar! Det tycker jag va en super bra grej, hur härligt är det inte att kunna gå och ta en fika och träffa vänner men även kunna ha med hunden! 😍 Det är så få ställen som välkomnar hundar så jag kan faktiskt tycka att gillar man inte hundar eller kan var i samma lokal kanske man kan välja annat ställe än just på de få ställena som faktiskt ta emot även fyrbenta håriga bäbisar.😜


Follow my blog with Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js