söndag 29 oktober 2017

Söndagsmiddag

Det är så kallt i luften idag, riktigt isigt och dessutom har vintertiden börjat. Nu blir det bara mörkare..😞 Det enda bra är att vi har fått en helt timma extra att bara ha söndagsmys på, det är uppskattat. Vi trotsade kylan och tog en promenad ner till stan, jag behövde shoppa lite till ett litet projekt som jag drog igång med idag och Siri ville ändå ut. Blev bra miljöträning för henne att vara med nere på stan och gå bland alla människor och affärer, hon tycker det är otroligt intressant och är faktiskt lite för uppspelt än vad man kanske önskar. Jag upplever inget negativt i hennes beteende snarare att hon är lite för positiv. Så det går åt en del godis och beröm på en sån här runda.😃
Hade faktiskt och tänkt att slita fram Agilityhindren under eftermiddagen men latmasken kröp ut och vi gick istället in och trick tränade, idag på att stoppa ner tassarna i en låda. Har lite dåligt samvete för att jag lät kyla vinna men Siri har fått både motion och aktivering idag så vi sparar det.

Siri är ju som känt ganska bortskämd, och så även idag. Husse kom från stan med två nya leksaker och ett stort tuggben som ligger och väntar på henne till middagsmyset ikväll. 
Vi köpte nämligen en sous vide igår, (att använda till vår egen mat och inte till hunden😂) för att kunna laga riktigt gott kött.Så just nu ligger det två vakuumförpackad lammfiléer i vattenbad på ca 56 grader i god marinad och väntar på oss.  Till detta serveras hasselbackspotatis med lime & honungsås. Då är det ju klart att Siri också ska få något gott till ❤









Mitt lilla projekt 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js