måndag 30 oktober 2017

Hundvakt

Nu har vi tinat upp även om det tog ett tag, jag har längtat efter att röra på mej rejält hela dagen så jag körde ett styrketräningspass efter jobbet. Hoppas på lite träningsvärk i morgon!
Inatt ska Siri sova hos mamma & pappa, jag ska vara borta med jobbet hela dagen i morgon och Håkan är också på tjänsteresa. Det är det bästa som finns att komma ut till Lugnås och springa som en tok i trädgården och få massa goda tuggisar och mys inne. 
Hon tänkte nog hänga på till bilen när jag började ta på mej jackan men när jag sa till henne att hon skulle stanna kvar gick hon och la sig mellan mamma & pappa. Jag undrade just då vad hon tänkte, jag är övertygad om att hon förstod precis vad jag menade, och tyckte det var helt okej. Jag gissar på att hon har glömt min existens ganska snart som jag försvann ut genom dörren😂
Helst vill man ju inte lämna bort hunden men det är skönt att hon kan bli bort lämnad och att hon finner sig i det. Jag tror att det var bra att hon fick vara med mycket och bli lämnad hos andra redan från början korta stunder, sen är hon ju av en ras som alltid älskar människor, dessutom har hon alltid knät trygg på ett sätt som gör att det är enkelt att lämna henne såhär. Det uppskattar jag verkligen. 
Fast jag saknar henne redan, det kommer bli kallt i sängen och tråkigt att vakna när man inte får en godmorgon kram av en super lycklig hund. Men jag slipper ju att dra på mej jackan och traska ut på promenad nu på kvällen iallafall får vell njuta av det...😏
Katterna har dock dragit igång årets dragracing ute i vardagsrummet nu, så jag ska lyssna på det tills jag somnar istället hehe


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js