tisdag 31 oktober 2017

Siri for pressident

Nu är ordningen återställd och Siri är hemma igen, det känns så tomt utan henne hos mej trots att jag vet att hon har det ju toppen men det är alltid bäst när hon är hemma. 😊
Hon gjorde en rolig sak idag som jag tycker bevisar på smarthet, kalla mej dum men jag tycker att hon är intelligent! 
När jag kom ut till Lugnås behövde jag gå på toa, jag trodde givetvis att Siri var glad och se mej och vill vara hos mej då hon sprang före in i badrummet när hon såg att jag var på väg dit. Men väl inne klev hon bara fram till badkaret ställde sig och stirrade på väggen på andra sidan karet, där ser jag att det hänger en tyg frisbee på tork. 
Går ut till mamma och frågade varför hon verkade villa ha den så mycket det visade sig att Siri hade haft bus i trädgården med frisbeen för någon timma sedan sen hade leken avslutats och hon hade blivit tillsagd att hon inte fick ha den mer av både mamma och pappa så hon hade struntat i det. Men uppenbarligen ej glömt den, så jag tror att hennes plan idag var att få mej att plocka ner den åt henne igen eftersom jag inte varit där när leken avslutades så jag kunde ju inte veta att hon inte fick ha den mer..😂😏 Jag tycker att hon är rolig när hon gör sånt här, jag tycker det tyder på att hon kan fundera ut saker själv och att hon är lite envis, det är bra 😊
Jag gillar hur hundar kan uttrycka så mycket med kroppsspråk, hur de pratar med oss med små fina signaler. I detta fallet var ju hennes kroppsspråk super tydligt dock, men man kan nog aldrig öva sig nog på att läsa och förstå sin hund. ❤


Helt oskyldig, trots att jag sitter vid bordet i köket, jag lovar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js