onsdag 11 oktober 2017

Röntgen besök

Siri har haft en tuff dag idag, vi har varit på röntgen besök för att röntga armbågar och höftleder. Det var första gången som Siri fick lugnande, det var lite läskigt tyckte hon men det gick bra. Hon tyckte nog mest illa om att bli rakad på benet och bli stasad själva kanylen och sticket gick bra.
 Jag vill väldigt gärna börja att löpträna med henne så jag kan få lite sällskap ute i motionsspåren då och då. Just därför så ville jag kolla upp hennes höfter och armbågar extra noga. Då vet man vad man har för förutsättningar och dessutom på vilket sätt som passar bäst eller kanske är mer eller mindre lämpligt att träna också.
Nu ska jag vänta jätte spänt tills resultaten kommer ut på nätet. Bilderna bedöms först av veterinären så att de blir tillräckligt bra och tydliga sen skickade de till SKK för slutlig bedömning. 

Det kostar givetvis lite att ta dessa plåtar men jag tycker att det verkligen är värt de pengarna, för att få ett kvitto på att allt är okej eller hur det är.

Siri i  väntrummet..



Lite lugnande i kroppen
Här tar vi bilderna, (ber om ursäkt för min miss matchande klädstil också 😂)



Ikväll har hon varit en slagen hjälte min lilla prinsessa, hon ligger insvept i en filt i soffan och har tillbringat större delen av kvällen och eftermiddagen där. Hoppas hon blir pigg och att det är full fart i morgon igen.❤


En rolig nyhet som jag såg idag är också att IKEA har lanserat en djurkollektion, för katt och hund!
Min favorit är nog denna soffan som ser ut som en Mini version av Ikeas klassiska KLIPPAN, inredningshjärnan började genast snurra! Så gulligt, tyvärr verkar det inte finnas i Sverige sortimentet, kom igen IKEA, vi vill ha djurprylar i Sverige också!
Klicka på länken eller bilden för att titta närmare: IKEA Hund kollektion



Ha det gott!

2 kommentarer:

  1. Väntar med spänning på resultatet , det blir säkert bra 👍🏼🐾❤️

    SvaraRadera
  2. Hoppas jag med!! Sen ska hon få börja hänga med i motionsspåren på berget! :) <3

    SvaraRadera

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js