torsdag 23 november 2017

Torsdagsmask

Gymmade idag, andra passet denna veckan, känner att jag inte riktigt har haft samma driv dom senaste veckorna som innan, men va fasen lite får man ligga på latsidan när det är vinter. Blev iallafall 50 min träningstid idag som jag kan vara nöjd med. 
Siri har fått göra lite enkel klicker-träning idag, har sagt det förut och säger det igen. Det är så tacksamt med en hund som gillar sin mat. Idag fick hon delar av sin kvällsmat som träningsgodis. Varför måste man bara äta sitt torrfoder i skålen liksom? Man kan ju lika gärna sätta i sig det under en promenad eller under några små träningspass. Fördelen är ju också om man har en hund som lätt lägger på sig att man inte behöver stoppa i den något mer fettrikt godis eller reglera maten i efterhand.
Det är snarare mej man får lägga band på, svårt att bara köra 10-15 min man vill ju gärna hålla på längre. Siri visar ju inte heller att hon är trött utan är allmänt över energisk.. Kanske ännu viktigare att inte träna långa pass då utan träna på att göra rätt och sen lugna ner sig.😉 Idag tränade vi bland annat på att sätta båda tassarna på mattes tofflor och sitta i en låda. 

Jag passade på att lägga en ansiktsmask ikväll, det kändes fräscht. Det är så roligt varje gång jag kommer ut genom badrummet och Siri får syn på mej med masken på, hon höjer alltid så gulligt på ögonbrynen och ser ut som att hon sett ett spöke. Vilket i sig inte är helt fel ute.😂




Kolla på Tv och äta på pandan är det mysigaste man kan göra på kvällen.

Bjuder på denna😎😂, Siri inspektera spökmasken..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js