fredag 29 december 2017

Glassplitter överallt

Jag blir så jäkla ledsen och irriterad, på morgonrundan igår när jag vara ute med Siri så går vi på gångbanan mot en liten park där vi alltid brukar gå och det är ett stråk där det passerar många hundar och människor varje dag. När Siri går ner i gräskanten ser jag något som blänker till och sen när jag böjer mej fram och tittar noga ser jag att det ligger glassplitter precis överallt.. Som tur är ser jag ju det snabbt och får med mej Siri bort, men det ligger glassplitter i flera meter i gräset och på asfalten. Det gick bra med henne denna gången, men varför gör människor på det här sättet?!
Jag såg ett flertal glasflaskor, kapsyler och glasbitar under promenaden och jag slås verkligen över hur många oansvariga människor som lever i den här världen. Jag tycker att det är fullkomligt vidrigt att slänga glas och andra farliga föremål i naturen, tänk på andra vuxna och barn, tänk på alla djur..  
En påminnelse till alla nu, var vaksam på vägen när ni går ut med hunden eller barnen efter julfester och snart nyår.. och till alla er som slänger glas omkring er, skärp till er visa att ni kan använda vad som sitter fast på halsen och sluta släng skärp och farligheter i naturen.

❤🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js