lördag 27 januari 2018

Mini-labben

Ibland sitter jag bara och kollar på hunden, kramar henne och tänker på hur tråkigt mitt liv hade varit utan henne. Hon är verkligen en av mina bästa vänner och hon ger mej så mycket energi, hon är rolig och glad jämnt.
Hon är ju så liten som ni vet, så människor frågar mej ibland om hon verkligen är renrasig labbe för hon är så smal och liten. Jag brukar svara att det är klart hon är, men hon är sport-labb! 
Jag köpte ett täcke till henne för ett tag sen och tog storleken som var rekommenderat för för labrador, men det är ju alldeles för stort men hon har det ändå varje dag till dagis nu när det är kallt ute, vilket gör att hon ser ut som en mini-labbe med hiphop stil istället ..😂
Men när man kollar tillbaka så inser man ju hur liten hon egentligen var från början, och hur söt?! 
Jag kan inte få nog av valp-bilder😍
Denna lille trötta valpen hade jag i knät hela vägen hem, hon pep den första kilometern sen låg hon och myste i mitt knä resten av vägen, vi gjorde ett stopp för lite lek och kissa.
Jag ville att hon skulle känna sig trygg med mej så jag hade henne inte i bur första bilturen, man skulle kunna haft henne i en slags sele men tyvärr hade vi ingen som passade utan det fick bli mitt knä. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js