söndag 11 mars 2018

Helgträning

En dag av helgen blev det bara bus, jag och Siri åkte till mina föräldrar så hon fick springa lös, leka i snön, tugga på sina pinnar och leka med de andra hundarna. Helt kravlöst bara vara hund. 
Jag passade på att låna lilla Tyra för lite klickerträning dock, hon är så rolig för man måste verkligen tänka annorlunda med henne än med Siri☺️ 
Tyra är mer egen, och inte fullt lika godis motiverad, hon måste verkligen känna att hon får fördel av att utföra saker annars är det inte så roligt 😂 Men hon var duktig och fick en början till inlärning av high5/vacker tass eller vad man nu vill kalla det.😊
Gissa om jag hade en avundsjuk liten svart labbe som stirrade på men under tiden ?! 
Den andra dagen så har jag kört lite Nosework här hemma, vi hade läxa sen förra kurstillfället 😉
Nu har vi ju börjat att använda oss av doft, så jag fäste doft i två kartonger och varierade övningen med att dessa två (alltid en åt gången då) dök upp på olika ställen i söket.
Jag valde att lägga doft i två stycken olika och alternera mellan dessa två då jag inte hade likadana kartonger och jag vill ju inte att hon ska förknippa att i äggkartonger sitter alltid doften. 
Håller på att samla på mej lite mer likadana lådor men det tar lite tid😅
Efter detta tog vi en rejäl långpromenad, så nu sovs det för fullt i soffa och jag ska smyga ner till gymmet en stund medans hunden är aktiverad och trött ☺️❤️ 
Jag älskar när man ser att hunden går och lägger sig och är nöjd och trött efter en aktiveringsstund!❤️









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js