fredag 20 april 2018

Helgplanering

Denna helgen blir återigen en hund helg, så roligt!
I morgon drar jag och mamma iväg till Ulricehamn för Freestyle tävling, två starter. 
Jag har försökt att spåna lite på programmet och lägga om ordningen i det för att få Siri mer koncentrerad på mej och utförandet än miljö och omgivning, det är min största utmaning just nu. 
Får se hur det går, jag får erkänna att jag är lite nervös.😉
Siri är bra på många saker och jag är stolt över mycket med henne men hon har några svaga grejer som vi kört fast på lite också, en sak är att hon är väldigt miljöstörd i tävlingssammanhang och en annan sak är exempelvis att hon har en förkärlek till att dra i kopplet när man också går i nya och väldigt spännande miljöer... tror att det hänger ihop en del för när vi är på hemma plan och promenerar ensamma där vi ofta går så har vi inget problem men utanför comfortzoon blir det mer lajbans, detta trots att jag ofta har med henne i nya miljöer och verkligen försöker träna på det, men jag inser också att det antagligen bara är att träna mer.. 😉
När vi är ute och springer så tänker jag att vi ska köpa en dragsele till henne så hon ändå får en lucka att få dra och springa men när vi promenerar så gäller slakt koppel, får se hur det funkar.  

På söndag iallafall så ska vi gå anlagsprov i viltspår, äntligen kan vi börja köra för säsongen igen! Vi går ut stenhårt och börjar med ett anlagsprov. 😄 Lycka till Siri jag litar på dej!❤


1 kommentar:

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js