onsdag 25 oktober 2017

Pandan ska ut i regnet

Siri får mej ofta att skratta, hon är rolig för hon har så mycket personlighet. Dessutom visar hon så tydligt med sitt kroppsspråk vad hon vill, det gör det ju också enkelt att läsa av och försöka förstå henne på bästa sätt. 
När hon hade varit ensam hemma igår kväll och vi kom hem så blev hon ju givetvis super glad.
Det hade blivit lite längre än planerat då jag hade varit på gymmet och skulle sedan plocka upp Håkan på flygklubben, tänkte jag skulle åkt hem emellan men det blev inte så. Även om hon kanske inte uppfattar skillnaden mellan 1,5 timmar eller 2 timmar så tänker man ju lite extra på det. Eller känner dom den skillnaden?
När man är labrador och super glad iallafall vill man gärna bära på något fint. Denna gången valde hon sin panda, jag hittade nämligen fyra mjukisdjur i en låda när jag städade i helgen. Höll då fram dessa framför henne och lät henne välja. Först valde hon en stor råtta och sen pandan, hon är nog inne på panda nummer tre nu men av samma modell. Det har verkligen blivit en stor favorit, lagom stor, lagom mjuk 👌 hittat på IKEA.. klicka här för att se: Panda.

Så nu när jag kom hem och tänkte att vi skulle gå ut en sväng så tittade hon på mig la huvudet på sned plockade upp sin panda och gick till dörren. Jag ställde mej och väntade lite på att hon skulle lägga ner pandan och efter en stund kommenderade jag "tack" då släppte hon den snällt och fick beröm. Sen tänkte jag att det gick ju smidigt, öppnade dörren och gick ut, blixtsnabbt vänder hon om och snor med sej pandan i ett naffs och springer ut till hissen. 😂 Så vi tog med pandan ut på en tur iallafall trots att det regnade... Han blir ju ändå blöt när hon tar med han upp i soffan och kvällssnuttar 😂




1 kommentar:

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js