fredag 3 november 2017

Personligheter

Det handlar ju mest om Siri här, och mitt liv och Siris liv och ja.. 😎 Men nu tänkte jag att det ska handla lite om mina två andra små pälsbollar här hemma. Jag sitter just nu i soffan, mys ätit lite framför tv och så hör man hur en av godingarna sitter i köket och knaprar i sig lite kvällsmat, hur mysigt är inte det?
Ibland när jag ska sova och tycker att det är väldigt tyst, så känns det så bra när man hör hur någon av katterna sitter och knaprar på något i köket, det är rogivande och lugnande på något sätt.

Hedvig har en favorit grej för sig som hon ofta gör, hon vill jaga skuggor och solkatter på väggarna. Har man en klocka på sig och solen skiner så är Hedvig på helspänn om det skulle råka dyka upp en solkatt någonstans, vi brukar också göra skuggfigurer ibland som hon får jaga! Disney är inte alls intresserad av detta.. hehe
Han gillar istället att gömma sig på lustiga ställen, som kartonger, kassar och allt som man kan krypa in och gömma sig i. Gärna också ligga och lura på dom här ställena och kanske "skrämmas" när man går förbi, speciellt om Hedvig går förbi 😂
Båda två ogillar dammsugaren, fast Hedvig går mest därifrån medans Disney får  fullständig panik och river fyra hyllor, hela soffbordet och halva badrummet innan han klämt ner sig bakom tvättmaskinen för att ta skydd..
Hedvig är mer som jag tänker att en katt ska vara, hon kommer fram och är med när hon känner för det, ligger gärna en bit ifrån och är nöjd, fjäskar när hon känner för det osv.
Disney är mer en sån katt man kan ta under armen och släpa runt på och han är helt okej med det. Han har också lite mer kulinariska smaklökar än de flesta katter, han gillar exempelvis, strips, kebab, pizza, gelégodisar, citronkvarg, hundmat, chips, popcorn m.m. 🐱 Enligt mej mycket märkligt för att vara katt... Fast jag ska tillägga att jag inte låter han äta detta med flit för hans mage tål det inte, det är egentligen en lista på saker han har snott.. 😁
Till råga på detta är hans absoluta favorit leksaker tamponger och tops.. charmigt värre kissen!😏😎
Alla katter är givetvis personliga och speciella för sina ägare, men även fast jag kanske mer sätter mej i faket som hundmänniska så betyder katterna jätte mycket också och dom är verkligen härliga!

Skuggjakt!

Jag brukar spara låder till honom, för han blir så glad!





🐾


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js