fredag 22 december 2017

Catfight

Det blev en minst sagt rörig morgon i går, främst för Siri som nog var i en mindre chock.
Hon burkar alltid leka lite med sina leksaker i vardagsrummet på morgonen medans jag sminkar mej, det gjorde hon även idag. Jag stod och pratade med henne genom korridoren och hon fick ett klassiskt labbe-fnatt och drog upp i soffan men hon kom aldrig tillbaka ner igen vilket hon brukar göra. Sekunden efter så hör jag en riktigt förbannad katt fräsa som en tiger så jag springer ut i vardagsrummet. Där ligger hunden ner knuffad på divanen på soffan med en katt på ryggen och får så mycket stryk! Disney slog och slog medans han fräste sitt högsta fräs, jag försökte försa bort katten och dra ner hunden på golvet, då kommer Hedvig från andra hållet och även hon anfaller Siri. Där sitter jag nu på golvet och försöker stoppa två svin arga katter från varsitt håll och samtidigt skydda hunden som är livrädd. Men dom envetna katterna ger sej inte och jag antar att dom var i stadiet "vi ser svart nu", där blev jag också rädd för katterna och lyfter upp Siri ,25 kg hund ,och springer in på toaletten. Varpå båda två kissemissarna jagar oss med fräs och burrig päls, dom båda såg nu ut som de skulle sprängas snart eftersom pälsen var ungefär tre gånger så stor som vanligt.
Men dom gav upp jakten och satte sig i hallen och vaktade på oss tills jag var klar på toaletten, sen fick Siri mat och då var katterna jätte sugna på att också få sej ett smakprov... Tydligen så hade dom då helt glömt bort att dom för ca 10 minuter sedan försökte ha ihjäl oss..😂
På eftermiddagen var alla sams igen och det nosades och pratades med varann som inget hade hänt.. 

Jag misstänker att Dinsey låg i soffan och sov när Siri fick fnatt och hoppade upp, kanske trampade hon på honom eller skrämde upp honom, där av att han fick bryt på henne. 
Siri hade dock inte en enda skråma så jag tror att de slagit henne med infällda klor, orimligt att det inte skulle synas något annars. Det var ju anledningen till att jag kastade upp henne på armen, det var mörkt i rummet och jag var verkligen rädd att de klöst henne i ögon eller nos osv. Men hon verkar ha klarat sej fint. Hur Hedvig kom in i det hela såg jag aldrig mer än att hon kom flygandes från höger, om hon från början också var i soffan och blev rädd vet jag inte eller om hon bara ville vara en sjysst poolare och ställa sig på Disneys sida lär nog förbli oklart. 

Jag var nästan lite chockad själv efteråt för jag har aldrig sett katterna reagera såhär tidigare. Men blir dom rädda eller får ont är det ju givetvis naturligt för dem också. 
Ska man dra ut något positivt ur detta är det att Siri inte gjorde någon skada eller ens försökte att tyga till katterna, vilket i sig känns skönt. 
Det kan verkligen hända vad som helst när man har djur, så man måste ju alltid vara vaksam på dem, tur som var  denna gången så blev ingen hund sönder klöst eller katt biten i försvar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js