torsdag 29 mars 2018

Fordonssök

Nu har vi gjort ytterligare ett tillfälle på nosework kursen, denna gången låg fokus på fordons-sök. Så kul att testa nya saker! Vi har ju tränat i några veckor nu både på kurs och hemma så nu när nosework-selen åker på vet Siri vad det innebär, vi ska leta eukalyptus! 
Jag har valt att köra en specifik sele till bara nosework så att det blir en tydlig signal för hunden att nu ska vi göra detta, inte bara gå ut på en promenad. Jag kan tycka att detta kan vara en snäll förberedelse för hunden så den förstår vad som kommer att komma. 
Vid nästa tillfälle kommer vi testa på att göra ett inofficiellt doftprov, jag hoppas verkligen att det kommer att gå bra för det kanske är så att jag har råkat att anmäla mej till ett skarpt också inom en snar framtid.. 😂  Jag sprang lite på stan efter jobbet idag passade på att shoppa lite magneter så nu är det bara att börja träna fordons-sök hemma.. 😄
Lägger upp lite bilder från kursen idag, tackar Rebecca som har hunnit med att fota oss och instruera oss!

Taggad hund som visas på söket!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js