söndag 1 april 2018

Påskhelg

Äntligen lite skön långledighet nu till Påsk, Vi har varit bortbjudna på middag och fika i två dagar nu, Siri har haft turen att få vars med överallt men det har inte blivit så mycket träning. Så idag passade vi på, jag laddade en magnetbehållare med en topps med eukalyptus hydrolat på och tog med ut på promenaden. Det blev två enkla korta utomhus sök i parken och två inomhus sök i trappuppgången och ett i källaren👌🏼 Jag uppfattade det som hon tycket det var lite för enkelt, kanske behöver försvåra tills nästa gång. Dock så har jag en hund som ligger helt utslagen på golvet och sover nu efteråt så lite tog det nog allt på energin! ☺️👌🏼Det bästa med Nosework är att det är så enkelt att träna hemma. Både inne och ute det är i stort sett bara fantasin som sätter gränserna 😉

Ett moment som denna påskhelgen också innehållit är ett bad och det är inte Siris favorit sysselsättning. Hon tyckte det var roligt att leka i duschen som valp men det har liksom växt bort tyvärr men med lite godis och beröm så kan hon fortfarande gå med på det även om hon tydligt visar med blicken att det här är inte kul. 
Jag försöker att inte bada henne för ofta men när vi ska på kalas med mycket människor eller om man badat ute på sommaren och lortat ner sej så kan man åka på ett bad 😉
Hon badar ca fyra gånger per år, kanske lite ofta men vi har lite allergier i släkten så jag försöker att hålla nere allergenerna genom att bada henne i allergen minskande schampo vilket har fungerat bra. 




Siri hittade en liten pinne som hon omsorgsfullt valde ut och tog med sej på promenaden.. #Labrador

🐾

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js