tisdag 20 mars 2018

Sjukstuga och nosework

Jag har suttit hemma några dagar och varit super förkyld men som tur är så har jag ju världens bästa labrador som sällskap. Hon är verkligen så go, ligger bredvid mej hela tiden om jag så sitter i soffan och jobbar eller vid bordet eller om vi ligger i sängen. Sen har vi tagit lite små promenader så hon har fått komma ut lite. Men idag tyckte jag så synd om henne så jag riggade upp ett nosework sök i vardagsrummet, det är perfekt grej att kunna träna bra inomhus även när man är lite sjuk. 
Vi gjorde fyra stycken olika, en gång satt behållaren under köksstolen, nästa gång på en golvlampa (foten) , sen på soffbordet nere i kanten och sista gången mitt på ett element. Så roligt med taggad hund! Jag valde att använda mej av behållare med magnet och skruvlock idag för att inte riskera att hunden skulle bli mätt under träningen😂 I morgon är det kurs igen så roligt, ser verkligen fram emot det. 
Dessutom kan jag berätta att alla djuren har godkänt nya soffan ✌






1 kommentar:

Ett mål uppfyllt!

I helgen så har min fina lilla labbe gjort sin livs första milrunda! Vi har börjat att träna långsamt med korta små rundor redan i höstas...

pinit.js